onsdag 25 mars 2009

Hans Slyter

Jag känner en figur han jobbar på ett ställe där de slänger skadat. Han förser mig skadat.
Nu har jag en jättedator på mitt kökbord, jag skrattar mig lycklig.
Elektroniskt skräp är mina bästa vänner. 
Jag kände en typ som en gång räckte över en konsum kasse med 50.000 i hundra lappar. Jag blev glad, pengar är kul.
Jag vet en snubbe i Malmö som jag en dag kommer att klyva med en pennkniv. Eller det behövs nog inte förresten. 
Jag ska gå och fira några jag inte känner. Har redan ont i huvudet är inte bra på sånt.
Pengarna spenderade jag på en lägenhet i Amsterdam och på att gå i en skola i en stad där jag bara umgicks med gubbar jag inte fattade nått av vad de sa.
Hans Slyter fd porrfotograf drev ett litet hotell tillsammans med en rysk doktor.
Hans var stor och tjock luktade alltid kiss, vi åt frukost vid ett stort bord i ett rum inrett som om det fortfarande var jul.
13 katter en lättklädd städerska med regnbågs vippa snygg som stryk.
Den ryska doktorn han var bara djävligt obehaglig.
På hotellet bodde en Danny och hans sångerska.
De satt oftast i källaren knarkade och plinkade på en dålig synth, hon sjöng falskt.
Ibland saknar jag dem.
Vi åkte ut för att titta på tulpan fälten. Hamnade på en strand inte säsong reviga parasoll.
Jag fick en glass.
Längst ner i mitt hus bodde en sinnessjuk danska.
Över mig bodde en sjöman fast vet inte om han någonsin varit på sjön han ljög om allt bjöd på sprit, av honom fick jag loppor som jag inte blev av med.
Högst upp bodde en israelisk porrskådis, han var musklig och knackade ofta på med bara en vit handduk slarvigt lindad runt kroppen. Undrade om vi skulle hitta på nått kul.
Jag rodnade alltid och pep nje.
Det var mina vänner i Amsterdam.


Inga kommentarer: