måndag 23 mars 2009

Man sover inte så gott på grön galon.

Duns duns, stopp stanna, Cracksnuten är några meter bakom.
Han flåsar jag har hur mycket spring som helst i mina stickor.
Men mitt huvud vill inte springa mer.
Sätter mig ner.
Cracksnuten lyfter upp mig. Tjockisen och någon jag glömt namnet på sitter redan i piketen.
Jag skulle ha sprungit.
Du tjejen, är du kåt nu?
Snutarna skrattar, vänder sig mot de andra och grymtar.
Namnlös öppnar munnen, Snut snut djävla GRIS heter ni va?
Vi skrattar.
De slår tjockis i magen.
Undantag.
Cracksnutar plockar alltid ut de som inte ska skallas ur bilen.
För att sen pipa, men oj han föll slog ut alla tänder hupps.

Kvällen bjuder på häkte med kvinnliga inslag ,lika med- av med alla kläder.
Jag känner mig sårbar naken.
Fingeravtryck, fotografering, jag rättar till håret plutar trular.
Datering datering nu finns jag snart i en pärm nära dig.

Britsen är täckt med grön galon jag somnar.
Idag skulle jag pekat ut han som en kväll bestämde sig för att våldta flicka på en liten gångväg i Aspudden.
Jag sover här och har ingen som kan identifiera mig.
En snälla snuten typ kommer in.
Du slösar bort ditt liv det kan gå illa du är ju söt ju gör något bättre av ditt liv än det här.
Som att söt spelar någon roll nu. Det spelar roll den dagen jag inte är söt längre.
Men han är vänlig får mig att le.
Gör nått av ditt liv du är ju så ful ju.
Morfar identifierar mig via telefon, jag får gå.
Andas frisk luft rådhuset är stort skötsamma människor går förbi.
En dag ska jag tillhöra den skaran, blenda in låtsas som om jag aldrig gjort nått annat.
Det funkar inte så jag kommer aldrig att blenda in.
För trasig.
Sovstäder är inte uppbyggda för trasigt skräp.
Kommer inte spela någon roll vad och hur mycket jag gör.
Snälla snuten träffar jag på lite då och då.
Han kallar mig för hans lilla Sparris.
Det känns ok.

Inga kommentarer: