söndag 29 mars 2009

OrmskinnsIndianen.

Eftersom att vi hängde i stan dygnet runt och de föräldrarna som väntade hemma inte direkt log när man kom hem.
Undvek jag att åka hem.
Sova måste man.
Vi hade en indian Simon S ifrån Arizona påstod han.
Händerna var tyngda av guld och runt halsen dinglade såna turkosa stenar.
Tunt långt krulligt hår som fladdrade, ormskinns byxor.
Han måste ha varit runt 50 på den tiden, en mycket aktiv kleptoman.
Onödiga saker föll så fort man öppnade ett skåp balar med toapapper leksaker köksredskap fan vet vad han hade i sina skåp.
Men hans dörr stod alltid öppen. Han hade en stor säng i vardagsrummet där alla sov.
På morgnarna åkte vi runt i hans bil hoppade ut på hans order plockade upp backar med nybakt bröd fisk grönsaker utanför stadens inte än öppnade matställen.
Sen åt vi för allt vad vi var värda.
Han sa alltid att jag skulle dö när jag var 32 år.
Jag dog inte men jag kan ju ha hört fel mycket möjligt.
Jag slutade sova hos honom efter att han berättade:
Du vet Gul hon var ju bara en liten flicka förra veckan men sen rörde jag henne med mina magiska händer nu är hon en kvinna.
Nån sa att de spottat honom på centarlen för ett par år sen.

Inga kommentarer: