söndag 31 januari 2010

Ökenkrabbor.



Pictures from my favvo waste of time right nu foundphotos.
Tror att jag någon gång innan berättat om mitt hus.
Huset som bara lever i mina drömmar.
Haft ett eget liv så länge jag sovit med bilder.
Ja hus har egna liv.
Mitt har vuxit sig större än stort med åren som gick.
Det som började som ett ett minihus med trädgård och snirklande tunnlar.
Har nu fått en egen teaterscen med tungt rött draperi.
Hissar löper på höjd och i sidled.
Vinden är fylld med kappsäckar lådor damm och orden vi aldrig sa.
Medan huset i mina drömmar växt.
Har mitt hus i det vakna livet krymt.
I går natt innan jag somnade önskade jag stilla att få drömma om huset igen.
Men hon ville inte vakna till liv i min sömn.
Drömde istället om en stad vid en öken stor.
Vi åkte i timmar runt i sand för att komma till lanthandeln där mannen med den stora näsan och det halta benet säljer den sortens röda klubbor som när man haft de i mun tillräckligt länge förvandlas till en krabba.
Om man sedan följer krabban hittar man hem igen.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker du är bra, speciellt i radio.

Enkidu sa...

Har du läst House of Leaves, edith?
/Er

Fula Edith sa...

Hanna, TACK!

Enkidu, Nej de har jag inte så jag beställer den imorgon för satt just häromdagen o klagade på att jag ville läsa en bok. Så danke för boktips!

Enkidu sa...

Alltså, den är helt crazy, Edith!
Den är asweird. man läser åt alla håll!

Fula Edith sa...

Ha ha låter grymt låter som min hiss!
Får den i min brevlåda om en vecka!