lördag 2 januari 2010

20100102 the great day of the Palindrome sisters.



Och vi svullar praliner stora fyllda med spritindränkta körsbär.
Mitt på vardagsrumsgolv har vi tänt en eld på de raketer vi aldrig hann skjuta upp.
Jag har kvällen till ära satt på mig min allra finaste ryska mössa.
Den är en aning för stor så jag ser inte riktigt vad vi gör.
Varm glögg smakar bättre så här några dagar efter juleländets ofrånkomliga död.
Jag minns en fabrik långt ute vid en strand nära en tallskog.
Vi eldade med behandlat trä.
Lågorna som fladdrade hade en obehaglig grön ton.
Det sved i ögon näsa o mun.
Idag fick jag en istapp modell mindre i huvudet.
Jag blev rädd för jag väntade inte mig något från ovan.
Sen tänkte jag att jag hade tur för det kunde varit värre.
Tappen kunde ha varit ett vasst isberg.
Så jag stoppade in en snus och traskade hem utan att titta upp.

Inga kommentarer: