fredag 22 januari 2010

Wiieee hjälp spring nu kommer de o tar dig.







Skärmdumpar favorit över all scen i The Birds - När mås pickar nacke på ljusblå flicka. Dumpar några till när jag ändå e i farten.
Tittar ut genom fönstret på skorsten mittöver sitter duva.
Min mamma håller kurser i modellera figurer med lera.
Hon har placerat mig i rummet bredvid framför en dreja krukor maskin.
Sköt dig nu och gör något fint.
Försöker göra ett mästerverk men lerklumpen blir mos.
Når inte riktigt ner till pedalen som styr.
De skrattar gott i andra rummet.
Det finns ett kar med lerigt vatten.
Kommer på att jag inte direkt orkar att sköta mig.
Doppar en liten klick lera i vattnet.
Stoppar i en till, lervällning.
Smetar grå välling över hår och ansikte.
Tänker nu ska de allt få se en riktigt stor lerfigur.
Kletar ner kläder.
Hur rör sig figurer i lera, robotwalkar in i det stora rummet ropar.
Häpp.
Tanter skrattar mamma ser dött trött ut jag ler.
Lera spricker upp i mungipor.
Det var alltid happy times o följa med mamma på kurs.

Inga kommentarer: