måndag 9 januari 2012

Snart kommer gräshoppsinvasionen.



Pictures via Scary Mansion again and again and again.
Byggnadsställningens rör är iskalla mot våra handflator.
Sulor av gummi glider.
Sparkar av skor.
Vi ska nå toppen.
Frusna eller ej.
Rimfrost biter dina kinder röda.
När du plockar fram mig ur drömmarnas bibliotek.
Sitter bitmärken kvar.
Du krossar rutan till det fönster där jackan jag helst av allt vill ha hänger.
Era kyssar smakade aldrig.
Smakade inte som kyssen uppe på bokhyllan till vänster.
Vi når högst upp, staden under oss gråter.
Vänder mig om jackan är varm.
Du är inte där men det spelar ingen roll.
Under mig klingar ditt skratt.
Höjer volymen, keep me in love.
Det sitter någon med nattlinne på taket.
Hennes axlar är blå.
Går sakta mot Lilla Blå.
Lägger mina armar runt henne.
Viskar, inget kommer bli bättre men det gör inget så länge vi håller oss varma.

Inga kommentarer: