söndag 15 november 2009

Under promenaden kom jag till staden med många ljus men den var obehaglig så jag fortsatte att gå.



Några är de städerna man kunde valt att stanna i, istället för att flyktigt samla minnen.
Personer gott kaffe äckligt kaffe.
En gång hamnade jag på solsemester i turkiet.
De skulle bli kul men hotellet låg vid en soptipp och stranden var invaderad med tyska topless kvinnor modell större.
En red kamel just topless, kamelen skenade det såg rätt fun ut.
Två veckor skulle vi vara där, mitt resesällskap hittade en annan roligare mindre ful typ att hänga med.
Sova var att glömma fuktigt varmt myggor på tjack och sopbergs doft som fläktade in genom fönster.
Gick till resebyrå bad o böna snälla jag vill hem nu.
Nej det går inte.
Jag hittade till slut en lite affär fan har jag skrivit om det här redan.
Möjligt.
I affären satt en turkisk militär o spelade schack dagarna till ända.
Det blev räddningen Myntate små kakor i blankt papper och stryk i schack.
Jag undrar vad han gör idag.
Jag datar målar träd spelar DOOM och ler när jag tänker på Nattefar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

gå ej vilse i doomlaburinten. hitta ut nu.

Anonym sa...

Hej Edit
Jag har i kväll varit ute i staden med många ljus och jag kände sammhörighet och värme på distans. jag komm aldrig nära närmre även fast jag försökte. Var först på en bar högt över marken men forsatte upp över malmen. Helt oväntat träffade jag gamla vänner på en söder adress med nummer 44 och vi åkte tillsamnas i bil till latino klubb på kungens holme.Där flöt jag runt som en bit tvål i ett badkar av perfekt ljumet vatten. inget hände! Jag gick hem hem över bron.
Tror du Edit att det finns en mening med allt det vi gör?

Fula Edith sa...

Livet är allt vi gör o inte gör.
Om det finns en mening med livet.
Kanske inte fast spelar det någon roll.
Lät rätt skönt att flyta runt som en tvål i perfekt tempererat vatten utan att det är till en större mening!

Jag hittade nyss ut ur DOOM labyrinten, kommer dock aldrig in bakom stenväggen bakom gröna vattnet.
och får därför aldrig veta vad det ligger för skatt vapen där bakom så får bara 80% på den banan.
Irriterande.