söndag 8 november 2009

På den andra sidan den som ligger över under.

Det är lätt att gå vilse. Jag är vilse, staden är Oslo.
Husen ser snarlika ut när det är natt.
Gator känns ensamma när de är tomma.
Hade en gång en vän som vigt sitt tonårsliv till Death hej hurra Satan vill du bli min.
Han med vän bodde i ett kyffe.
Dressade i svart.
Utmärglade, håret långt svart såklart.
Diet - Snattat vitt bröd sköljes ner med hembränt i dunk.
Jag hade en gång en annan vän han ville ge en bild av sig själv som lite tokrolig.
Vi skrattade aldrig med honom.
Vi skrattade åt.
Tittar åt höger känns som om jag redan letat efter hotellet på denna gatan.
Samtidigt djupare in i staden sitter han med svarta håret funderar på om han ska tända eld på blommig gardin.
Mina skor är höga och det går inte fort att ta sig fram.
Vinden slår till och jag tittar upp, en stjärna faller.
Han drar upp tändare ur ficka kanske slöt han sina gröna innan han tände på.
Gardin brinner han sliter tag i sin vän.
De lämnar kyffe.
Jag hittar mitt hotell.

Inga kommentarer: