söndag 29 november 2009

Hej!


Dricker kaffe.
Väntar på att färg ska torka så att jag kan måla vidare.
Dimman kom plötsligt idag happy advent.
Vi sänkte ner en kista i viken började fnittra för den ville inte sjunka.
Polisbil glider förbi stannar en bit ifrån oss.
Elda kista eller inte är nu frågan.
Blåljus saftblandar runt.
Bil åker.
Vi tuttar eld.
Den vill fortfarande inte sjunka.
När vi går hem tänker jag stilla att det vore bra om den sjunkit innan solen går upp så ingen hostar upp morgonkaffe.
Kanske hittar snorkelman tom kista på havets botten grumlig dag.
Mycket möjligt.

4 kommentarer:

Eriku sa...

Hej!
Är den undre bilden ifrån din pjäs?
Och brukar dina påhitt dyka upp i tidningen?
//E

Fula Edith sa...

Ja den e ifrån min grej.
Det är inte en pjäs mer en halvtimmes ljud bild text musik mix show perormance typ pryl.

Tommie sa...

HUR SNYGG ÄR JAG!!!!!
och LOL åt kentaurpojken hahahahahaha

Fula Edith sa...

Haha ja jag kom på det du som e så djävla snygg blir tvungen att dölja det bakom grismask naästan varje gång jag hittar på något. Men I love you för den!