lördag 14 november 2009

Köttbullar i slem.



Det var en gång och Katten, min vän ville äta på Kina matstället.
Jag o Hans går dit eller så satt redan Hans där med Katten.
Hans heter inte Hans och är ingen han utan en hon.
Fula Edith rent ut sagt hatar kinamat.
Hatar det för att det alltid är slemmig sås på.
Tittar i matsedel håller på att ge upp när jag ser att de har köttbullar på barnmenyn.
Servitören vill inte servera Eddan barnportion för hon är stor.
Efter att ha kommit överens om att hon betalar fullt vuxenpris för köttbullar o pommes ler alla.
Efter en halvtimme kommer så glad servitör med Ediths tallrik.
Av någon outgrundlig anledning har de hällt på just sån genomskinlig slemsås över köttbullarna.
Hans skrattar.
Det här hände inte igår eftersom att det inte händer så mycket i denna delen av världen nuförtiden.
Minns att jag hade fruktansvärda skavsår på fötterna efter den kvällen och att jag så fort jag tänkte på slemköttbullarna skrattade jag med.

Inga kommentarer: