torsdag 10 juni 2010

Jag minns ett spel tror det hette Chock.



Pics via Cute-land.
Spelet var fun.
Bil svänger upp på grusgång, öppnar dörr. Det jag inte orkar riktigt, pallar med huset, är att under de fyra somrar som försvunnit har också kärleken till tre snubbar dött.
Under samma tak.
När jag kommer hit tvingas jag att tänka på olustiga mobilsamtal.
Hur många barn fick jag när jag blev stor, ett.
Utanför ett annat hus stod vi på trappan snö ligger vit.
Räcker ut tunga för att försiktigt snudda vid metallräcke.
Den fastnar som vanligt.
Det kändes som den kärleken jag då inte kände till.
Finns det hemliga rum där folk ligger o andas drakopium nuförtiden.
När jag fyller hundra ska jag försvinna in i ett sådant.
Låsa slänga nyckeln bränna upp tandborsten.
Nu ska Edith beställa två böcker på internetz.
Laga mat och fira att Sprätten är ett wizzkid o fick högsta betyg.

2 kommentarer:

Panzerfaust sa...

sweet, greve grishnackh och chock i en och samma post!

Fula Edith sa...

Japp fint ska det va!