fredag 25 juni 2010

Fula Edith firar Midvintersommar i Vinterviken.






Pics via the totally everything about blodsugare.
Och så här såg kvällen ut för det vet jag på förhand.
Förra midsommaren satt jag och min exhusband vid en grill, det regnade jag snusade och han rökte.
Innan vi hamnade hos korvgubben moddade vi lampshopen där en mycket sur donna huserar.
Fula Edith hade fått intrycket av att hon använde lammen tystnat skinn på sina lampskärmar.
Som hon i källaren tillverkade under mantrat, sy sy sy sy.
Så vi gav henne en fin banderoll över den gamla.
Med orden; När lammen tystnat , bä bä bä.
Eftersom att Midsommar är en högtid då många vill kräla gräs och hoppa grodor är staden rätt tom och ny skyltning fick hänga riktigt länge.
Kul nje men det tyckte vi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jag komemr i håg den fina banderollen. Tog ett par kort på den men tyvärr försvanne de med en trasig telefon. Skulle vara intresant att veta vad lampskärmstanten gjort för att få en sån fin present.
Ha en bra kräla i gräset dag :)
Har funderat en hel del på hur man bäst gör tvåhundra kaninöron

Fula Edith sa...

Hm mina kort de försvann de med.
Hon tog den mörka dörren varje dag därför fick o´hon den fina presenten.

Krälade aldrig gräs kollade film.

Fundera hårdare!