onsdag 23 juni 2010

Jag hör ett pipande ljud från köket tror jag.


Pics from this artist!
När allt snurrar fortare och hålen i himlen växer.
Vet jag att jag vill orka den sista sträckan.
Vetskapen ger ett lugn och Fula Edith somnar utan sina insomningspills om natten.
Rotar fram ur hemliga lådan den allra största spritpennan.
Lutar stege mot försvinnande moln.
Uppe i det blå.
Spritkork mellan tänder.
Skriver fem stilla önskningar över växande hål.
Äter mat med Katten, den smakar gott.
Dricker lättöl med Nattefar.
Sätter upp håret i en tofs.
Minns en dröm jag hade när jag satt på ungdomsvårdsskolan.
Springer över en äng med vasst gräs.
Mitt hår i stram knut.
Sol ger hårda skuggor.
Mitt i ett andetag tittar jag ner på min flyende systerskugga.
Hennes hår är utsläppt.
Vaknar leende.

Inga kommentarer: