torsdag 20 maj 2010

Vi släpper aldrig taget.



Och när vi väl gör det drar vi en suck av lättnad.
I de sista veckorna av livet kändes det som om jag verkligen gått sönder för alltid.
Sprätten är ilsken för hans förnamn står outat i boken, sur somnar han.
Tar tunnelbanan möter upp förläggare som rymt från gryta med kvällsmat.
I en gul konsumkasse, fan det kanske inte heter konsum längre och det är därför påsarna är ännu fulare.
I den har han stoppat tre ex av boka min.
Allt det som kan bli helt blir helt när jag plockar upp en av böckerna.
Det är sant det blir sannare inbundet.
Sprätten läser lite i bok.
Men mamma du kan ju inte skriva alla ord är i oordning.
Jo jag vet de la sig så.
Mina tankar är nog nästan aldrig i ordning.
Men det blir roligare så.
Vår Snövit hon som hade hunden och guldvolvon köpte nyss en bok.
Jag hoppas att hon somnar gott däruppe i de norrländska skogarna vid travar av ved och skällande natthundar.
Godnatt.

Inga kommentarer: