lördag 15 maj 2010

Musiken går i slow-fox-I-do-motion.



Nu minns jag.
I musikmakarens lägenhet sitter två indiska herrar med varsin sitar.
De plinkar mycket och ler.
En saknar vänster hörntand.
Har svårt att somna så jag tar en somna in tablett. De gör att jag blir arg, virrig, stressad och okoncentrerad.
Sover jag inte känner jag mig levande död.
Men virrig är värre än död.
Så inga mer somna nu.
Nu, nu spelar Häxsnubbens playlist - The final countdowna med Europe, Zzzz.
De sitter på Indigo o downar drinkar.
Fula Edith ligger på sängen förvirrad, okoncentrerad och folkskygg som vanligt.
I morgon måste hon inhandla ett par solglas så hon fixar att vara ute bland folks och häxs.
Ja musikmakaren, han hade flugit hit de plinkande männen för att de skulle spela lite toner på hans skiva.
Jag minns inte om det blev en bra skiva.
Nu går vi på Spökrave.
Hejdå.

Inga kommentarer: