söndag 2 maj 2010

Leksaksmänniskorna.



Medan de andra gifter sig.
Häromdagen på nu tänder vi eldar i vår stad och leker festnatt.
Gick vi över en bro där en liten donna lyckats att klättra ut på utsidan av broräcke.
Hon sitter på en mini mini yta, under henne susar tågen förbi.
Ena handen håller i räcket, andra i hennes vän som sitter på rätt sida om räcke.
Folk står runt ambulanser brandbilar och poliser på väg.
Inte mycket vi kan bidra med så fortsätter över bron med klump i magar.
Vi delar på oss Eddan ska till södra delen.
Den andra tillbaka över bro som nu är avstängd.
På bussen får Edith sms om att de lyckats få över flickan på rätt sida.
Letar fel börjar gråta på sidan 17. Vet inte om jag vill längre, tyckte att jag hittat ett humoristiskt sätt att berätta något på.
Leta stavfel o grammatikfails får det bara att klia i kroppen, allt är fel.
Går första majtåg. Träffar vänner från nu och från förr. En värmer mycket, han är den typen som skulle stå sist kvar.
Han är ingen leksaksmänniska.

1 kommentar:

Enkidudud sa...

vad jobbigt.
jag har aldrig varit med om något sånt. Gillar inte valborg och första maj så värst. Brukar aldrig bry mig om det.

När jag var liten gick jag alltid första maj tåg med röda plakat på och sånt.
/enki