söndag 28 februari 2010

Kolburna motorsågar.



Ett kallt Berlin och dödsmetallsnubbarna som vill ha hjälp med bilen verkar skumma.
De pekar bakom hörn på en van med uppslagna bakdörrar.
Är de dödsmetall eller är de redneckkillers rustade med motorsågar.
Vi vill inte veta så skakar på huvuden.
Läckande motorfordon är inget vi heller kan så värst väl.
I källaren hämtar vi kol.
Stoppar i kakelkamin, trägolv läcker kyla.
Möbler fuktiga, täckta med ett tunt lager koldamm.
Hemma hos konstnärinnan som är kär i min snubbe är det varmt, ljus brinner.
Bakom tekopp ser jag henne svansa runt honom likt en trollkatt.
Hon har bakat bullar.
De är rätt goda.
I huset mitt över som ser ut att vara ett megastort kontor har de virat färgade filter om lysrör.
Ser fint ut.
Jag undrar vid vilket bord jag kommer sitta om tio år från då.

Inga kommentarer: