måndag 5 oktober 2009

Vi tar ett skutt över ett dygn.



Min mormors man en liten stilig iransk gubbe i kostym och hatt. Bjuder på lunch vi pratar om min framtid.
Advokat det är ett bra yrke det.
Han luktar fint rakvatten.
Nickar jag vill mest teckna.
Efter lunch ska jag få en present som måste köpas på NK department.
Välj vad du vill.
Vill mest av allt ha lugn och ro hittar en fin burk med nått doftkalk jag aldrig använder.
Ställer burken på ett synligt ställe i mitt rum.
Burken samlar damm.
Det var en gång och jag gick och la mig på en onsdag morgon för att vakna på en fredag morgon.
Känslan av att tappat ett dygn var som att ha mist en god vän.
Bråkade på min mamma för att hon inte väckt mig, att jag gått miste om tjuvnätter två.
Senare den dagen skär hon upp foten illa på glas skärva.
Glas skärvan ligger i sällskap med hundra andra skärvor på mitt golv.
Jag städar mitt rum.
I natt väckte en mardröm mig.
Sträckte mig efter telefonen för att ringa någon.

Inga kommentarer: