onsdag 14 oktober 2009

Det var inte tungt regn det var micropopcorn.



Kss kss.
Så säger han.
Idag var Fula Edith hos fotograf inte något jag gillar värst mycket.
Han gav intryck av att vara snäll.
Men det är nog hans jobb.
Hoppas att han väljer ut en bild där jag inte ser ut som Alba the sleeping Zombiequeen på.
Jaha då har jag fläkt ut lite nutid då.
Jag tror att jag aldrig passerat en tull utan att bli indragen.
Bästa gång var när jag hade sällskap.
I sällskapets väska hade jag pulat ner en nytvättad blöt virkad röd mössa jag hittat.
Så när vi står vid bänk framför varsin tullare.
Ser jag hur sällskapets tullgubbe lyfter upp droppande mössa.
Vad har vi här?
Sällskapet mitt ser surt ut jag fnittrar.
Han var ett rätt otrevligt sällskap.
Sämsta gång var när jag hade väska fylld med inslagna julklappar till Sprätten och tullarna rev upp varenda paket.
Konstigaste gången när de drog in Sprätten ,vet inte om de trodde han var en minismugglare.
Sista gången frågade jag tulltant om varför de alltid tar mig, jag smugglar ju inget.
Svaret var vi tar resenärer som reser med lite bagage.
Jaha sa jag.
En gång kände jag en smugglare han reste i bil, fin bil och fancy kostym.

Inga kommentarer: