tisdag 12 april 2011

Om man skulle ta o gå till det övergivna tivolit.






Pictures via what a fucking drag and satanic power bottom.
Hon säger förstör och sedan ylade schakaler.
In i svart natt åker buss, hon tittar upp för att se en fiskmås crasha in i fönster.
Det låter donk.
Varför reser du så lätt, tittar frågande.
Vet fortfarande inte vad man svarar.
Rodnar.
I trapphus upp blir knän svaga av bara tanken.
Står vid Hötorget någonstans där mannen några dagar senare krossar glasdörr med knutna nävar.
Du skruvar av lock, andas in.
Där, samma känsla.
Trapphus faller ner i underjord.
Säger som Gräskatten, mitt huvud är fyllt med vitt brus.
Pojken med tändstickor täcker öron med tomma dricksglas.
Havet fyller hans huvud.
Lutar mig ut genom fönster, ute på udde står litet krokigt träd.
Snart kommer blad slå ut fåglar bygga bo.
Tapeter i vår lägenhet var svagt lavendelgrå.
Golvet täckt med sandkorn.
Det droppar från badrumskran.
Om han kommer hem sent räknar jag dropparna.
999999 droppar innan nyckeln vrider om lås.
Vågar inte fråga om varför han låser in mig om dagar,
Tänker att det är för att han älskar mig.
Håller mig undan från fönster mot havet, hon får mig att längta härifrån.
Läser morgontidning där står om kryssaren som sjönk.
Havet är djupt.
När skuta når botten flyter kroppar upp.
Golvet av ilandflutet trä.
Små stickor fastnar illa.
Vet inte varför jag haltar.
Vissa dagar fantiserar jag om att skära halsen av honom när han sover.
Men jag är rädd för havet och vet inte var jag ska ta vägen.
När vi boffar lim blir de lavendelgråa väggarna starkt blåa.

1 kommentar:

jobbig sa...

hallå!