tisdag 5 april 2011

MOON DUO "KILLING TIME" MUSIC VIDEO


Har ni sett dem flyga om natten?

Mannen i stövlar pekar ovan grantoppar.

Pekar som om han verkligen har sett dem.

Vi trodde vi var ensamma om att se de som flyger stjärnfall.

Dör stjärnorna i fallet eller dör de precis innan frågar Röd.

Han skakar på huvud plockar ur ficka fram sprattlande stjärna.

Lägger i Röds hand.

När gubben gått sätter vi oss under gran trycker ner stretande stjärna i kasettdeck.

Trycker på play.

Bas kickar in direkt synth ett smyger sig på, hihat virvel, synth två slår på.

Hennes hår luktar eld och billigt schampo.

Känner att jag helst av allt vill sätta på henne.

Det är väl ändå det allt går ut på i slutändan.

Skoja, hejdå sov gott.

Sprattlande stjärnan lät ungefär inte som ovan.

3 kommentarer:

Enkidu sa...

New Order - Crystal
http://www.youtube.com/watch?v=ipbobacFiUY

vet inte varför men den påminner om låten du länka, fake-sångaren är jättesöt haha

Fula Edith sa...

New Orders Crystal är mycket bra!
Var o tittade på Nightsatan, häromdagen, brukar gilla finska grejer. Man jag var tvungen att blunda för de såg ut som om de levde kvar i något slags electro dmx crew ironi bla bla. Som typ bara förstörde att musiken stundtals var jättebra. Sen mitt under konserten gick det upp för mig att det var ju Jori hulkkonen som satt bakom det digitala trumsettet.

Eller det kanske det inte var, nu vet jag inte riktigt vad jag skulle skriva som vanligt.
Jo på skivan iaf finns en låt jag ville lägga upp här men den fanns inte o hitta någonstans.

Fula Edith sa...

Sant den påminner rätt så mycket, den är i princip samma i början.