tisdag 1 februari 2011

På campingen.







Pictures via Vial, Eskiboy, Svampgirl and A Raincloud.
När takten ökar springer vi snabbare.
Känner på trästugedörr handtag.
Han hittar en de glömde att låsa.
Trästugan luktar godare än bilen vi sov i natten innan.
Den morgonen halkar jag ner för slänt rullar ner framför tältande familj.
Säger godmorgon och ler.
Vi borstar tänder på camping packar väskor dricker kaffe som vi köper av tjock tant och drar vidare.
Vattnet i kalkbrott är medelhavsblått.
Av en stjärnkikare byggde jag ett kalejdioskop när gubben på bussen frågar säger jag att kikarn är till för att spana på fåglar.
Vi flyttar in i en lägenhet med utsikt mot lummig gård.
De har boys only syrafestivaler i husets gemensamma bastu.
Ställer kikaren i fönstret riktar den mot solen skakar tittar lyssnar på hur löven rasslar sensommar.
Väntar på att de ska bli klara därnere.
Jag tror till och med att jag sydde en klänning den sommaren.
Klänningarna blåste bort i höst stormen.
Vintern kommer och vi flyttar till familjen som har en hängmatta i vardagsrum.
När jag ligger i den känner jag mig lätt nästan som ett spöke.
Nästa gång jag lägger mig i hängmatta känner jag mig inte ensam mer.
I samma sekund som det hände visste jag.

Inga kommentarer: