lördag 5 februari 2011

Kabbelekor.








Pictures via ♈ ♉ ♊ ♋ ♌ ♍ ♎ ♏ ♐ ♑ ♒ ♓.
Fönster vetter ut mot skogen, man ser den inte för det är kväll.
Men man känner den.
Det är varmt och jag vill inte vara där.
Den natten gömmer jag mig i mig själv för att inte hitta ut igen.
Om jag dagdrömmer drömmer jag om att få vara på riktigt.
Allt jag fixade utan att trasa ihop fixade jag för att jag inte fanns där vid mig själv.
Men det är så vi gör det kallas för överlevnads strategier.
Det märkliga är att jag inte släppte taget om dem när jag blev stor.
Vid den lilla bäcken växer gula Kabbelekor.
Gång på gång plockar jag några stoppar dem i vas bara för att se dem vissna.
Det är för de är en oplockbar sorts blomma som bara kan leva där hon vuxit upp förklarar mamma.
Slutar inte upp med att avrätta Kabbelekor.
Tänker att någon av dem borde vara annorlunda.
Att någon borde överleva.
Har från foton konstruerade minnen från det tillfälliga andra hemmet.
Det är svårt att hitta ut från det man inte minns.

3 kommentarer:

Enkidu sa...

nån gång när ja droppa syra började min syster prata om hur det va förr, och typ sådär jag märkte att jag hade glömt massa eller förträngt eller piss. Så allt kom tillbaka till mig och eftersom jag trippade så blev allt förstärkt och jag mindes det så mycket tydligare. Och det var typ saker jag inte tänkt på på flera år typ. jättelängesen.

Det var rätt jobbiga saker också så hela skiten pajjade, sådär jag sneade inte men blev verkligen ledsen. Är lite oroad ibland att jag glömt bort saker som jag gärna hade velat inte glömma. shit nu vet jag inte varför jag skrev allt detta men yeah.

Minnen är inte så kul alltid, fast det är nog jobbigt att inte släppa taget om saker heller. balans i allt man gör och sånt, inte glömma men komma över.
äh jag bara babblar, ska sova nu för jag bara suttit uppe och läst böcker och lyssnat och spelat musik lite för länge. all the love of the universe
/enki

Paul vid vårbäcken sa...

Kabblekan har inget minne därför dör den när den plockas

Fula Edith sa...

Enki du skrev om droppningen för att det är det långa kommentarernas tidevarv.
Tipsa när du läst en bra bok.

Paul vid bäcken haha bra där!