tisdag 28 december 2010

Flaskvatten eldmaneter och snöskor.




Han beställer in pasta med havets frukter.
De ser slemmigt ut.
Sitter mest och tänker på om det verkligen smet in tre kor i vårt hus när jag var liten eller om det bara var en dröm.
Bestämmer mig för att det var en dröm, petar i tallrik.
Låtsas att havets djur smakar gott.
Titta du öppnar den så här och sen gapa, låt henne glida ner.
Stoppar ner resterna i en påse.
Läger dem i stadens utkant där Sandkatterna bor.
Trycker på play innan de börjar äta.
De är många och hungriga.
Inbillar mig att de äter i takt.
Jag är bara trött.
Ur fickan plockar jag fram min somna in medicin.
Sväljer med ljummet flaskvatten.
Bryter sönder plastkort.
Ingen taxichaufför kör den med brutna plastkort.
Snälla Sandkatter kan ni vaka över mig i natt.
Klockan slår snart gott nytt år.
De har redan börjat, eldmaneter exploderar över mörk himmel.
Slänger mobil och plastbitar i brinnande tunna.
Blundar.
Minns hur mina skor rör sig över hans havsfruktsrester.
Klackar sjunker djupare ner i snö.
Mina vapen, flykt, snöskor och Arturiasömn.

Inga kommentarer: