måndag 5 april 2010

Mesonychoteuthis.



Pics via G†††††††††††††††††††††††M.
Från plåttak ser vi ut över Slussen ner förbi Gamla staden blick landar på Tivolit på andra sidan vattnet.
Idag är nog där släckt, men då blinkade det tror jag.
Önskar att taket var mitt men taket är hennes.
Det ringer i en telefon på våningen under den undre. Försöker klättra in genom taklucka utan att skära bara ben på sprucket glas.
Hinner inte ner.
Missar samtalen från framtiden.
I en framtid står de runt en sovande högtalare, han säger gapa, den andra han gapar.
Han lägger försiktigt RitalinLina i hans mun.
Sju kaniner med blekta tänder hoppar förbi.
I en annan framtid struntar pojken med tändstickorna i att gratulera henne uti i hundra år.
I min framtid lovar jag att berätta om hur jag blev lycklig idag.
Det kan ha varit så att mannen som frågade om bussen gick ner till stan var en snäll trollkarl i lila halsduk.
Och när Edith snällt svarade utan att ljuga befriade han henne.
Lila är inte min favoritfärg.

Inga kommentarer: