tisdag 30 mars 2010

Trerätters.



En period spenderade jag varannan rast vid skolbyggnadens västra hörn.
Stoppade in en hand innanför byxor drog ner blixtlås stack ut ett finger som jag höll stadigt med den andra handen.
Sen låtsades jag att jag stod och kissade.
Det brukade ta ungefär lika många minuter som år jag fyllt att kissa.
7 min.
Var rätt sur och besviken över att jag blivit flicka och inte en pojke.
Djävla gud tänkte jag medan jag kissade ner allt.
Tack för inget.
Det var den sura städerskan som satte stopp för BlottareEddan.
Edith, vad gör du.
Kissar lite bara.
Men fy vad säger du.
Guldstjärnelärarinnan blev också upprörd.
Men varför Edith?
Tänkte bara att jag skulle bli pojke om jag hann göra det hundra gånger innan någon såg.
Eller i alla fall hinna få en snopp.

Inga kommentarer: