lördag 27 mars 2010

Mörkerläggning.



Prick 20.30 släcker vi för att en timme senare förstå att vi aldrig mer kommer kunna tända igen.
Det finns ett gäng de röker kattgräs, jag hör hur de spyr på övervåningen till hyperslowmotion darkstep.
Idag i dimman vid Stadshuset huset står tjusig brud. Jag klev ej av bussen med Stjärnan som födde det tidiga barnet.
Kramar om henne säger - jag pallar inte med.
Nu i vita soffan när dimma ligger fet, vet jag att fuck hjälp jag missade just något av det snyggaste vi fick se.
De sista dagarna jag fick ska jag leva exakt så där batikyogarökelse jag har sett ljuset vidrigt.
Hans ölflaska flyger längre än min.
Min krossas pinsamt nära ner i mark.
Katten säger, ska du inte ha bilder i din bok.
Nej inga bilder, min bok är en bok för de blinda.
En bok för dig o mig Katten.
Aha.
Får för mig att det är Katten som odlar allt Kattgräs.

Inga kommentarer: