tisdag 15 februari 2011

Jag är inte spöket i din maskin.


Picture via Sunwheel.
Förstår inte ett ord av vad böneutroparen bönar om.
Kan vara därför jag gillar vad jag hör.
Ur duschen rinner kallt vatten.
Han har gått ut för att köpa något.
Solen snurrar motsols.
Vet inte längre för vem jag skriver.
Inte längre för vem jag andas.
När han kommer tillbaka andas vi i takt.
På altanen står en plaststol för mycket.
Flyttar min stol så att jag når att lägga fötter på räcke.
Vickar stol dricker vatten han köpte.
När han fyller sitt glas lutar han huvudet till höger ler bestämt o säger.
Du är min.
De sitter i källaren skruvar på en 303 eller säger man Roland TB-303.
Fan det börjar låta grymt säger den ena och den andra nickar.
Försöker läsa en bok på gräsmatta förstår orden de tråkar ut.
Lägger mig på mage kikar ner i den dunkla källaren.
Låtsas att jag skjuter dem med min stråkmaskin.
Stråken klyver dem mitt itu.
Tänker att nu är ni mina.

Inga kommentarer: