fredag 17 december 2010

Vi firar Julen i klor.

Picture via Dethjunkie.
Gillar nog poolbilder överlag.
En gång blev jag smått förälskad.
Ringer till min mamma och förklarar varför jag är så kort i telefon.
Hittade ett julkort till mig och Sprätt i snön på vår gård.
Hittar det för att jag blev nyfiken på vad som stod på andra sidan släde och stuga.
Köper en mp3 spelare på claes ohlsson fast ingen gör det nuförtiden.
Kan inte förstå varför jag gått runt i det offentliga rummet i tystnad, trodde det var något man skulle klara av.
Vem bryr sig om man klarar av.
Att känna sig duktig inför sig själv är en rätt meningslös syssla.
Får inte iväg brevet över de sju haven.
Men tanken att hon måste få sitt brev håller min haka uppe.
Jag vet nu varför jag åkte varv efter varv i elljusspår.
Jag kommer varva mig själv till döds.
Lyssnar på Gipsfotens låt.
Den är bra.
Rocket girl.

Inga kommentarer: