måndag 5 oktober 2009

Tandlöshet.


Fula Edith - Du har ADHD.
Efter utredningen känns det som om jag verkligen utvecklat adhd light.
Motoriken har klart försämrats material kännedomen likaså.
Den jag ska kyssa skallar jag.
När jag dricker kaffe hamnar varannan klunk i knät.
Får myror i hela kroppen efter en minuts fikande.
Några gånger har hemmet lämnats med två helt olika modeller av skor på fötter tröjor på avigan.
Sitter på viktigt jobbmöte i fancy kontor.
Några timmar innan, föreställning i underjord med tillhörande kostym.
Nu på kontor skrattar och ler gör allt för att de ska säga, ja det du gör vill vi ha hurra.
Lägger märke till att de tittar en aning skumt på mig men tänker att det är min sedvanliga paranoia in the open zone noja.
Vi skakar adjö.
Hemma i hemmets lugna vrå upptäcker Edith att hon har kvar tandsvärta över hela tänderna.
Leendet ett tandlöst tjackbergatroll leende inte någon man vill ett jobb ge till direkt.
Allt slutar lyckligt i framtiden, hon fick jobbet.
Länge leve tandsvärtan.

Inga kommentarer: