tisdag 10 juli 2012

Systrarna KraX



 Det är hennes födelsedag och vi har köpte en Hoyt/Easton. Eller kanske vi stal den. En dag hade Tjack -änglarna slutat att vakta under stadens broar.
Så vi bestämde oss för att det var den perfekta platsen för henne att öppna paketet.
Blåser ut 15 straff myndiga ljus, äntligen är du straff myndig.
Rött kort.
Hon sliter av papper,  plockar fram en pil.
Stryker över styrfjädrar.
Var vill du flyga.
I vems hjärta vill du hamna.
Systrarna Krax hoppar upp och ner.
Klappar händer.
Pekar.
Håller upp pilbåge.
Han, han där.
Röd skakar på huvud, han förtjänar det inte.
Kysser hennes kind, det är inte ditt fel.
Om jag kysser hennes kind blöt och upprepar mina ord kanske förbannelsen släpper taget om henne.
Längre fram ser vi en pojke i lederhosen kanske är den en gubbe en väldigt liten gubbe.
Spänner båge, siktar, andas ut besviket.
När pil tränger in i den lilla gubbens ben.
Röd sätter sig ner börjar gråta.
Jag siktade på ett hjärta och fick ett trasigt ben.
( Den sista tidens filmande har fått mig att tycka att pilbågar är något minst en av mina rollkaraktärer måste bära i en framtida berättelse jag inte skriver här ).
Så om ni inte fattar ett djävla dugg om vad jag inte skriver så är det inte ert fel.
Inte mitt heller.
Felet är deras.

Inga kommentarer: