måndag 10 januari 2011

Vi sitter o hänger en bit ovanför regnbågen.




Picture 1 and 4 via Videoexpress, 2 and 3 via GH0$†+CUZ+AIN†+N0+LUV+4+ME.
Och någon djävla häxa kommer för att sno mina röda skor.
Tar hissen upp från blåa linjen önskar slutstation en tom perrong.
Det kryllar myllrar över perrong.
Vi pratar och jag hör inte vad han säger så går in på toaletten.
Pillar runt lite i skåp bomull, pincett och engångsrakhyvlar.
Fiskar tag i en rakhyvel svischar i luften trollar bort mig själv tio gånger utan att lyckas.
Hur länge kan man gömma sig på en toalett innan det verkar konstigt.
Pillerburkar står på rad skakar öppnar.
Tar två små runda vita.
Sätter mig ner på toastol försöker skrapa bort fläck på strumbyxa.
Klockan gick.
Kanske att han knackar på dörren men hör inte riktigt för det varma vattnet från kran rusar genom mitt huvud.
Det finns ett badrumsfönster tillräckligt stort.
Försöker minnas om jag har något som är mitt utanför badrum.
Ett par röda skor säkert inget mer.
Landar i regnande gräs springer ner för gångväg, bort från litet öppet fönster i öster.
Utan skor klafsar det konstigt på hårda stengolv.
Därför önskar hon sig en tom perrong den morgonen.
Samma morgon som regnbågen bestämmer sig för att bryta sig ner under jord.
Jag vet inte hur många som drunknade i de klara färgerna.
De flesta flöt nog bara med strömmen ner mot skatten.
Hur många skatter kan en regnbåge få när den blir stor.

Inga kommentarer: