måndag 3 januari 2011

Taktslag per bokstav.



Pictures via Queerbag and Sigh!
Kan du skriva som om det gällde för livena och för dödarna.
Skriv så fort att allt runt omkring dig till slut stannar.
Vänta en liten stund så du är alldeles säker på att allt i ditt rum verkligen står still.
Ur stillheten reser du dig upp så att du sedan kan stå bredvid och se dig själv skriva klart.
Kan du det Edith.
River bort en flisa från tumnagel innan jag svarar.
Nej gubbjävel det kan jag inte, kan du.
Ja.
Bra då ses vi i nästa liv när mina möbler slutat att bråka.
På tunnelbana hem funderar jag på om han är döende.
Om jag har bråttom med att levla upp till speed stå still skrivandet.
Indianmidvinter och det är instängt, mina möbler går omkring som aldrig förr i lägenheten.
Det enda som står still är tiden och Edith själv.
Utanför växer istapparna till klippor.
Det känns rätt skönt.

Inga kommentarer: