onsdag 16 december 2009

Jag går du lämnar nyckeln.



Vi kör svart taxi några år innan vi kör svart taxi på riktigt.
Eller det var aldrig på riktigt nu som då.
En lek med ord.
Varför är det bara män bakom ratt om sena natten.
Första gången var den sötaste gången.
Bilen en volvo.
Färg guld.
Jag tror att jag var kär i han emogitarr spelaren med de blå ögonen.
Krånglig att få omkull.
Men han var ganska oviktig sida vid sida med Norrlands Snövit.
Viktigt var skratten handen på biltuta.
Jag tror att förhållandet med emogitarrspelaren slutade i kaos.
Det började med tågresan ut till skärholmen.
Snövit satt bredvid.
Någonstans i mitten sitter vi i stort hus i Antibes.
Jag skriver på en bok som aldrig blir klar.
Han lagar mat varje dag.
Snövit skickar snus och ord ifrån norrland.

2 kommentarer:

dysmas and gestas sa...

Nice blog even if I don't understand swedish...
Just a question : where does the picture with the burned drums come from ?

Fula Edith sa...

I found the pic in a russian blog - sorry but I dont know anything more about the burned out drums.
Next time I might know.

And thanks : )