fredag 25 december 2009

I bilen packade vi ner paketen vi aldrig öppnade.



Även fast någon omsorgsfullt bemödat sig att slå in dem i glossat papper.
Vi orkade aldrig städa bilen.
På heltäckandematteglov ligger tomma petflaskor.
Servetter med ketchup stänk.
Jag glömmer aldrig den lille som tjuvkopplade vrålåk.
Vi har nyckel ikväll den jag aldrig lämnade tillbaka.
Hennes täckjacka lika glossig som julepappret.
Vi tuggar i takt.
När hon böjer sig fram kysser jag henne i mitt huvud.
Sent lärde jag mig den trollkonsten.
Gör inte allt som dyker upp i ditt huvud.
Vissa saker förblir finare orörda.
Tråkigt ja fast färre uppslagna knän.
Det såg alltid läskigt ut när han skallade ner dem.
Vänder bort mitt huvud. Tittar på gatlyktor andas in kall luft.
Blåser ut varma rökwonderbaums.
En wondergran kommer lastad med självförnekelse.
I kväll hälsade jag på Nypestina på hotellet nere i city när jag sedan pulsade hem i snömodd.
Log jag.
Nu sitter jag i Nattefars soffa.
Alla tomtar sover.

Inga kommentarer: