tisdag 15 december 2009

De StillaStående.



För att jag har glömt hur det känns.
Därför kan man räkna mig som död.
Alla som slutat dansa kan du räkna dit.
De står stilla.
Och jag står med dem nu.
Har inte råd att gå till Dr Snuggles no more.
Kanske hade hon botat bort den dära rädslan som jag låtsas bara finns nu.
Men som jag alltid hållit hårt i handen.
Ah detta låter inte happy.
Så jag höjer musiken trippar ut i det stora rummet.
Om jag blundar kan jag lura mig själv att jag befinner mig någon helt annanstans.
Och här vill jag lägga till.
Om du rör dig i konstant disharmoni faller du upp i dragspelsharmoni.
Norrlands Snövit håller hårt om sitt dragspel.
Det var hon som hade hunden min bror kallade för Draken.
Hon flyttade upp till sin jägare gruvan.
Hon hittade lyckan där.
Men jag tycker mest att det känns som om trollen tog henne.
Tillbaka till det stora rummet lyssnar på dunsande radiostreamkanal.
Någon annan väljer vad som kommer ut ur högtalare.
Gör mitt bästa ett två tre vänster höger split.
Nej jag är inte död.
Håller honom bara hårt i handen.

Inga kommentarer: