måndag 15 november 2010

Flödder.



Pics via The Drone, MOSCOW and Memento Mori.
När de andra åker till stranden, fan jag minns inte ens vad den heter.
Sitter vi kvar på altanen.
Dricker vad som med is.
Från trädens grenar hänger något slags ludd eller kanske är det flöddriga frökapslar.
Försöker sola benen men det händer inget förutom att en syrsa sätter sig på min tå.
Du kan du inte fånga den åt mig, snälla.
Nej.
Böjer mig framåt utan att röra mig men syrsan sprätter iväg.
I fickan ligger en Opal.
Försöker att aldrig tappa bort den men en dag hittar jag den inte mer.
Det finns stenar som lyser i UV ljus.
Jag läser nu på en sida " Använd dessa stenar för att få bättre kontakt med denna ängel ".
Ok.
Det mesta jag gör vill jag verkligen göra och inget jag gör gör jag av en slump som fötts ur att jag inte hade något bättre för mig.
Vi fångade en annan syrsa senare den dagen.
Gömde den i en minut i min hand, det var så länge det tog innan den tystnade.

Inga kommentarer: