fredag 30 juli 2010

Gubbarna Skrot.



Pics from MmMmMovies.
Taket lutar åt vänster. När jag ser henne på tunnelbana blir jag glad. Öppnar balkongdörr mot igenvuxna gården.
Gård tillhör skrotgubben som bor längst ner.
Lutar mig över räcke, vinkar.
River ut en sida ur block.
Ett blad kommer fallande, han tittar upp ler.
Kickan, fick du något napp igår.
Det var bara jag som vaknade i min säng när sol bröt igenom tunga gardiner.
Min skrotgubbe har en van som han varje dag svänger runt i.
När jag får följa med känner jag mig glad.
Vi pratar inte mycket och när vi gör det förstår vi sällan vad den andre säger.
Den kvällen var kylig och en annan tog mig till stället där de aldrig slutar dansa.
Sätter mig på högtalare blundar.
Kanske är det Susumu Yokota eller Adult.
Det är märkligt men jag längtar tillbaka till just där.
Om jag vetat det jag vet nu.
Hade jag sagt farväl när han lyfte mig ut på dansgolvet.
Jag är helt enkelt ingen lycklig människa utan skrotgubbar i van.

Inga kommentarer: