fredag 4 juni 2010

Rädslan för lyckan.



Pics from the best picscollectors, Swampgirl, Illleagle, Beaversandeagles.
Balanserar sätter vänster fot framför höger, långsamt.
När jag tar fram ett fat ur skåp kommer bilderna upp ifrån kvällen innan.
Aldrig mer kommer Edith att vistas i möblerade rum. Var har du varit hela mitt liv hasplar jag ur mig för tänker att det borde bli mer som svart vit film då.
Undrar om det är hon, rädslan för lyckan som trollar bort färgerna.
Har i en låda fem stycken rullar oframkallad film.
Vågar inte lämna in dem.
Kanske borde åka ut och resa lite igen så att jag kunde skriva något vettigt här.
Brukar iof inte bli så mycket vettigare av flyktutflykter.
Får ofta utslag.
Flygplansluft är en torr luft.
Men ovan molen ser jag tydligt att allt går i färg.

Inga kommentarer: