lördag 27 augusti 2011

När hon sover leker hon räddare.



Pictures via My world Not Yours ( sorry but som pictures from there are so damn nice)
I december åker jag och gör en Installation i Genova.
Nu sitter jag och tittar på tutorials för första gången i mitt liv.
Idag överröstade det glada det ledsna i mitt huvud, för första gången på flera månader.
Ingen spegel innan sömnsnö drar förbi.
När jag satt på mig min skinande" rida rida blanka" rustning kommer jag inte för att rädda dig.
Tänker mest påla ner ett spjut genom din efterblivna hjärna.
Innan trycker jag på ♔♔♔♔♔♔♔♔PLAY♔♔♔♔♔♔♔♔.

5 kommentarer:

Pepparkaksmannen sa...

Varför bär du en blank rusting Edith?
En korpsvart är ju så mycket snyggare och lättare att underhålla. Bara att torka av med en fuktig trasa.
Bra att du tänker tänka lite glada tankar igen.
Själv tänker jag vara mindre arg.
Hej då

Fula Edith sa...

För att hästen heter Blanka.
Pepparkaksmän går lätt sönder om de blir upprörda, kanske.
Bra att du tänker vara mindre arg fast inte om det finns saker att vara arg på då är det bättre att smula sönder.
Hem hittar vi alltid hela eller i bitar.

Har ni kommit på vad för slags pepparkakebygge ni ska göra i år?

Hej då med vänliga Hälsningar.

Pepparkaksmannen sa...

Ja har inte slutat att vara arg ska bara vara lite mindre arg lite mera lagom. Men jag slutar direkt om det blir tråkigt :)
Kanske bygger vi ett litet sockerpudrat KKK möte med hängning och korsbränning och fåniga onda män i vita strutar. Eller kanske något annat märkligt mänskligt. Jag har länge velat göra en sönderbombad stad med brända ruiner med en ensam överlevare som går och dra en liten vagn efter sig. Ser en blid i svart och vitt i minnet som jag tror jag hittat på. Jag vet inte vad det blir.
Vi brukar ha några hetsiga diskussioner i familjen innan vi kommer till ett beslut. Z och A vill att vi gör Hindenburg som brinner. Blir svårt att få till. Kom med ett förslag ge oss en utmaning!
Nyfiken på vad du ska göra i december ?

Önskar dig mängder med glada tankar, lycka och fram gång på riktigt.

Hej Då

Fula Edith sa...

hm sjukt långt svar och så glömde jag länk:
http://www.space4235.com/

Fula Edith sa...

Svaret jag skrev var verkligen för sjukt långt så jag tog bort det. Men jag tror att du hann läsa det.
Sammanfattningsvis skrev jag, kläm in allt i årets pepparkaksbygge.
Riktig lycka går inte av för hackor.
I december ska jag leka fram en installation, en sysselsättning som gör mig lycklig.